close button
آیا می‌خواهید به نسخه سبک ایران‌وایر بروید؟
به نظر می‌رسد برای بارگذاری محتوای این صفحه مشکل دارید. برای رفع آن به نسخه سبک ایران‌وایر بروید.
اخبار

دادستان تهران: صدور کیفرخواست با اتهام «محاربه» برای چهارنفر

۲ آبان ۱۴۰۱
خواندن در ۱ دقیقه
دادستان تهران: صدور کیفرخواست با اتهام «محاربه» برای چهارنفر

علی صالحی، دادستان عمومی و انقلاب تهران، از صدور کیفرخواست و قرار بازداشت برای    ۳۱۵ نفر از شهروندان تهرانی به اتهام آنچه که شرکت در «آشوب‌های اخیر» خواند، خبر داد. 

دادستان تهران اتهام معترضان بازداشت شده را «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور»، «فعالیت تبلیغی علیه نظام» و «اخلال در نظم عمومی» عنوان کرده و گفته که پرونده متهمان به دادگاه ارسال شده است.

آمار دقیقی از تعداد بازداشت شدگان اعتراضات اخیر در دست نیست. بر اساس گزارش کمیته پیگیری وضعیت بازداشت‌شدگان در ایران، بیش از ۳۰۰ فعال سیاسی، مدنی و دانشجویی در جریان این اعتراضات بازداشت شده‌اند. در این میان تنها بیش از ۱۰۰ دانشجو از دانشگاه‌های مختلف بازداشت شده‌اند.

این تعداد جدا از هزاران نفر معترضی است که بازداشت شده‌اند. طبق گزارش سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، بیش از دو هزار شهروند کرد که تنها هویت بیش از ۴۰۰ نفر از آنان (۱۴ مهر ۱۴۰۱) مشخص شده، بازداشت شده‌اند.

همچنین به گزارش خبرگزاری‎های داخل کشور دادستان تهران همچنین افزود که چهار نفر از این معترضان به «محاربه» متهم شده‌اند.

بر اساس قانون مجازات اسلامی، حکم افرادی که به «محاربه» محکوم می‌شوند اعدام است.

اعتراضات ایران در واکنش به جان باختن مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد از روز ۲۶ شهریور آغاز شد و به رغم گذشت شش هفته، هنوز در نقاط مختلف کشور بویژه دانشگاه‌ها ادامه دارد.

دادستان عمومی و انقلاب تهران در ادامه اظهارات خود در مورد «چهار نفر» از افراد به گفته او «اغتشاشگر» که به «محاربه» متهم شده‌اند، گفت که اتهام آن‌ها «کشیدن سلاح با هدف ایجاد رعب و وحشت در جامعه و بین مردم»، «مجروح کردن ماموران حافظ نظم و امنیت»، «تخریب و آتش زدن اموال عمومی و دولتی به قصد بر هم زدن امنیت کشور» و «مقابله با نظام مقدس جمهوری اسلامی» است.

از بخش پاسخگویی دیدن کنید

در این بخش ایران وایر می‌توانید با مسوولان تماس بگیرید و کارزار خود را برای مشکلات مختلف راه‌اندازی کنید

صفحه پاسخگویی

ثبت نظر

گزارش

چرا حضور در جام جهانی هم به ضرر جمهوری اسلامی خواهد بود؟

۲ آبان ۱۴۰۱
پیام یونسی‌پور
خواندن در ۴ دقیقه
چرا حضور در جام جهانی هم به ضرر جمهوری اسلامی خواهد بود؟