close button
آیا می‌خواهید به نسخه سبک ایران‌وایر بروید؟
به نظر می‌رسد برای بارگذاری محتوای این صفحه مشکل دارید. برای رفع آن به نسخه سبک ایران‌وایر بروید.
اخبار

ترودو در تجمع ایرانیان اوتاوا: سرکوب معترضان در ایران باید متوقف شود

۷ آبان ۱۴۰۱
خواندن در ۲ دقیقه
ترودو در تجمع ایرانیان اوتاوا: سرکوب معترضان در ایران باید متوقف شود

نخست‌وزیر کانادا در تجمع اعتراضی ایرانیان اوتاوا شرکت کرد. جاستین ترودو در این تجمع که برای حمایت از خیزش مردم ایران برگزار شده بود در پشتیبانی از مردم ایران سخنرانی کرد

ترودو در بخشی از این سخنرانی گفت: امروز نه تنها برای مهسا امینی و هر آنچه که او به عنوان یک سمبل نمایندگی می‌کند، سوگواریم، بلکه به خاطر همه زنان جوان، مادران و کسانی که به خاطر مهسا به پا خواستند و این رژیم آنها را از پای درآورد هم سوگواریم.

او ادامه داد: ما به عنوان کانادایی‌ها ، به عنوان شهروندان این جهان ایستاده‌ایم تا بگوییم دیگر کافیست، این روند (سرکوب) باید متوقف شود. و می‌دانیم که رژیم ایران امیدی ندارد که ما از حرکت خود دست بکشیم و فراموش کنیم، به خود بگوییم دوباره ایران، ایران همیشه پیچیده است و برویم سراغ زندگی خودمان. ما امروز اینجاییم، مانند هفته‌های  گذشته که کانادایی‌ها هر آخر هفته اینجا جمع شدند و می توانم بگویم که مانند امروز، در هفته‌های بعد و ماههای بعد این کار را رها نخواهیم کرد.

نخست وزیر کانادا در تجمع ایرانیان اتاوا گفت: اینکه زنان در ایران، دختران، مادران و مادربزرگها در ایران و همه کسانی که کنار آنها ایستاده‌اند و حمایت می‌کنند، فراموش نمی‌شوند و صدای آنها شنیده می‌شود.  ماصدای آنها را بلندتر بازتاب می‌دهیم، و به انجام هر کاری که در توانمان باشد برای ایستادن مقابل رژیم ایران ادامه می‌دهیم.

در این تجمع حامد اسماعیلیون نیز حضور داشت و کنار ترودو با هم راهپیمایی کردند.

با وجود حمایت شمار زیادی از سیاستمداران و افراد شناخته شده کشورهای خارجی از خیزش مردم ایران این اولین بار است که از شروع اعتراضات یک مقام عالی خارجی به جمع معترضان ایرانی می‌پیوندد.

نخست‌وزیر کانادا قبل از حضور در تجمع اعتراضی با شماری از ایرانیان مقیم شهر وینیپگ دیدار کرده بود. جاستین ترودو با انتشار تصاویری از این دیدار در توییتی نوشت: ما به دنبال عدالت برای قربانیان رژیم ایران هستیم. او گفته کشورش از مردم ایران حمایت می‌کند.

از بخش پاسخگویی دیدن کنید

در این بخش ایران وایر می‌توانید با مسوولان تماس بگیرید و کارزار خود را برای مشکلات مختلف راه‌اندازی کنید

صفحه پاسخگویی

ثبت نظر

اخبار

موج بازداشت‌ها در ایران؛ ۷ شهروند دیگر توسط نیروهای امنیتی دستگیر شدند

۷ آبان ۱۴۰۱
خواندن در ۱ دقیقه
موج بازداشت‌ها در ایران؛ ۷ شهروند دیگر توسط نیروهای امنیتی دستگیر شدند