close button
آیا می‌خواهید به نسخه سبک ایران‌وایر بروید؟
به نظر می‌رسد برای بارگذاری محتوای این صفحه مشکل دارید. برای رفع آن به نسخه سبک ایران‌وایر بروید.
اخبار

دومین روز تحصن سینماگران در حمایت از ترانه علیدوستی

۲۸ آذر ۱۴۰۱
خواندن در ۲ دقیقه
شماری از سینماگران امروز ۲۸ آذر ۱۴۰۱ برای دومین روز برای پیگیری وضعیت ترانه علیدوستی در مقابل زندان اوین تحصن کردند.
شماری از سینماگران امروز ۲۸ آذر ۱۴۰۱ برای دومین روز برای پیگیری وضعیت ترانه علیدوستی در مقابل زندان اوین تحصن کردند.

 

شماری از سینماگران، امروز ۲۸آذر۱۴۰۱، برای دومین روز برای پیگیری وضعیت «ترانه علیدوستی»، در مقابل زندان اوین تحصن کردند.

براساس تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، «بهمن فرمان آرا»، «علی مصفا»، «لیلی رشیدی»، «پانته‌آ بهرام»، «ستاره اسکندری»، «بهناز جعفری»، «گلاره عباسی»، «ثمین مهاجرانی»، «سحر مصیبی»، «مستانه مهاجر»، «یسنا میرتهماسب» و «میترا حجار»، از جمله سینماگران حاضر در مقابل زندان اوین هستند.

روز گذشته نیز گروهی از اهالی سینما از جمله «رخشان بنی‌اعتماد»، «پیمان معادی»، «سحر دولتشاهی»، «لیلی رشیدی»، «غزل شاکری»، «امیرحسن فتحی»، «مارال جیرانی»، «هنگامه قاضیانی»، «میترا حجار» و «سعید روستایی»، برای پیگیری وضعیت «ترانه علی دوستی» مقابل زندان اوین حاضر شدند.

«پریناز ایزدیار»، بازیگر سینما و تلویزیون نیز با انتشار تصویری از خود در کنار علی‌دوستی در صفحه کاربری اینستاگرامی خود، با ارجاع به دیالوگی از سریال شهرزاد نوشت: «باز می‌شه این در، صبح می‌شه این شب.»

ترانه علی‌دوستی که از ۱۸آبان۱۴۰۱، با انتشار عکسی بدون حجاب اجباری به اعتراضات سراسری پیوسته بود، ۲۶آذر۱۴۰۱،پس از تفتیش منزل شخصی‌اش بازداشت شد.

این هنرپیشه مشهور سینمای ایران پیش از بازداشت در حساب کاربری‌اش در شبکه اجتماعی توییتر نسبت به اعدام «محسن شکاری» ابراز انزجار کرده بود.

از نهاد بازداشت کننده و علت این بازداشت خبری در دست نیست.

از زمان آغاز اعتراضات سراسری در ایران در پی جان باختن «مهسا امینی» در بازداشت گشت ارشاد تا امروز، تعداد پرشماری از هنرمندان عرصه‌های مختلف بازداشت شدند.

خانه سینما در گزارشی در ۲۳آبان۱۴۰۱ اعلام کرد که  ۱۰۰ هنرمند بازداشت یا ممنوع الخروج شده‌اند.

همچنین «فریبرز عرب‌نیا»، بازیگر سینما نیز با انتشار تصویری از صدام حسین دیکتاتور عراق در صفحه اینستاگرامی خود نوشت: «من آنچه شرط بلاغ است با تو می ‌گویم، تو خواه از سخنم پند گیر و خواه ملال.»

از سوی دیگر روزنامه جوان منتسب به سپاه پاسداران نیز امروز در صفحه نخست خود به بازداشت ترانه علیدوستی پرداخته و فهرستی از نام‌های بازیگران و سینماگران معترض را منتشر کرده و آنها را عوامل «خوانده است».

این روزنامه در گزارشی با عنوان «جای بازیگر ضدامنیتی البته که سینما نیست» نوشته است «جای بازیگر در زندان نیست، اما کسی که با امنیت بازی می‌کند، باید منتظر رفتار متناسب هم باشد».

جوان با دفاع از بازداشت ترانه علیدوستی نوشته «وقتی قرار است نقش امنیتی ایفا کنیم، هزینه‌های این بازی را هم باید بپردازیم و این شکل بازیگری ممکن است به لوکیشن زندان هم برسد.»

این روزنامه از رخشان بنی‌اعتماد، پیمان معادی، آزاده صمدی، سحر دولتشاهی، لیلی رشیدی، میترا حجار، غزل شاکری، هنگامه قاضیانی به عنوان «هم‌قبیله‌ای‌های» ترانه علیدوستی نام برده که «به لحاظ سیاسی» منافع مشترکی دارند.

 

از طریق استان‌وایر با یک مقام محلی تماس بگیرید

تهران

ثبت نظر

اخبار

رییس شورای راهبردی روابط خارجی: توانایی تولید بمب اتم داریم

۲۸ آذر ۱۴۰۱
خواندن در ۲ دقیقه
رییس شورای راهبردی روابط خارجی: توانایی تولید بمب اتم داریم