close button
آیا می‌خواهید به نسخه سبک ایران‌وایر بروید؟
به نظر می‌رسد برای بارگذاری محتوای این صفحه مشکل دارید. برای رفع آن به نسخه سبک ایران‌وایر بروید.
اخبار

ادامه جنجال‌ بر سر مولدسازی؛ باغ فردوس در لیست اموال فروشی دولت

۵ اسفند ۱۴۰۱
خواندن در ۱ دقیقه
ساختمان باغ فردوس، اگرچه شامل چند فضای فرهنگی جانبی کاربردی است، اما بخش عمده آن متعلق به موزه سینماست و موزه سینما حاوی جریانی فرهنگی با عمر بیش از ۱۰۰ سال است.
ساختمان باغ فردوس، اگرچه شامل چند فضای فرهنگی جانبی کاربردی است، اما بخش عمده آن متعلق به موزه سینماست و موزه سینما حاوی جریانی فرهنگی با عمر بیش از ۱۰۰ سال است.

 

پس از جنجال‌های فراوان در مورد اجرایی شدن طرح مولدسازی دارایی‌های مازاد دولت و اعطای مصونیت قضایی به اعضای گروه مولدسازی، حالا قرار گرفتن نام بنای «باغ فردوس» در فهرست مازاد دولت برای فروش دوباره جنجال آفرین شده است. 

این عمارت که قدمت آن به دوران پادشاهی محمد شاه قاجار بازمی‌گردد اکنون محل موزه سینمای ایران نیز است. مالکیت باغ فردوس همچون خانه هنرمندان میان شهرداری تهران و وزارت فرهنگ‌وارشاد اسلامی، مشترک است. طبق توافقی که در زمان حضور غلامحسین کرباسچی در شهرداری تهران انجام شد، این ساختمان‌ها از سوی شهرداری به وزارت فرهنگ‌وارشاد اسلامی تحویل داده شدند، مادامی که استفاده‌ای فرهنگی از آنها شود.

روزنامه هم‌میهن روز پنج‌شنبه در گزارشی در این مورد با بهروز غریب‌پور،نویسنده و کارگردان پرسابقه تئاتر، صحبت کرده است.غریب‌پور که هم سابقه حضور در سِمَت مشاور مدیرعامل موزه سینما را در کارنامه دارد، هم یکی از مکان‌های فرهنگی باغ فردوس؛ خانه فرهاد مهراد، حاصل طراحی و مدیریت اوست، صحبت‌هایش را در مورد این مکان فرهنگی در گفت‌وگو با هم‌میهن می‌گوید: «ساختمان باغ فردوس، اگرچه شامل چند فضای فرهنگی جانبی کاربردی است، اما بخش عمده آن متعلق به موزه سینماست و موزه سینما حاوی جریانی فرهنگی با عمر بیش از ۱۰۰ سال است و تبعا موزه‌ها، مطلقا خصوصی نیستند.»

«مولدسازی دارایی‌های دولت» با تایید علی خامنه‌ای زیر نظر یک هیئت هفت نفره انجام شود. محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور، احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد، احمد وحیدی، وزیر کشور، مهرداد بذرپاش، وزیر راه، مسعود میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه، یک نماینده از طرف رئیس مجلس، و یک نماینده از طرف رئیس قوه قضاییه اعضای این هیئت هستند که برای تصمیمات خود مصونیت قضایی دریافت کرده‌اند. اجرایی شدن این طرح انتقادات فراوانی را به همراه داشته است.

از بخش پاسخگویی دیدن کنید

در این بخش ایران وایر می‌توانید با مسوولان تماس بگیرید و کارزار خود را برای مشکلات مختلف راه‌اندازی کنید

صفحه پاسخگویی

ثبت نظر

گزارش

اعتراضات سراسری و زنانی که از جسم و جان گذشتند

۵ اسفند ۱۴۰۱
مریم دهکردی
خواندن در ۱۱ دقیقه
اعتراضات سراسری و زنانی که از جسم و جان گذشتند