close button
آیا می‌خواهید به نسخه سبک ایران‌وایر بروید؟
به نظر می‌رسد برای بارگذاری محتوای این صفحه مشکل دارید. برای رفع آن به نسخه سبک ایران‌وایر بروید.
اخبار

منیژه حکمت: ممنوع الخروج ، ممنوع المعامله و ممنوع از کار هستم

۶ اسفند ۱۴۰۱
خواندن در ۱ دقیقه
منیژه حکمت: ممنوع الخروج ، ممنوع المعامله و ممنوع از کار هستم

منیژه حکمت، کارگردان و تهیه کننده نام‌آشنای سینمای ایران از محدودیت‌ها و فشارهای حکومت بر او خبر داده و در توییتر خود نوشته است که ممنوع الخروج ، ممنوع المعامله و ممنوع از کار شده است.

خانم حکمت با اشاره به بیماری خود و انجام سه عمل جراحی با کنایه خطاب به نیروهای امنیتی حکومت جمهوری اسلامی نوشته «برادران لطف کنید اجاره خونه و هزینه های درمان و هزینه های جاری را پرداخت کنید ، من به آخر خط رسیده ام.»

منیژه حکمت در این توییت خود را کارگردان و تهیه کننده «سابق» سینمای ایران معرفی کرده است.

خانم حکمت زاده سال ۱۳۴۱ در اراک است اولین فیلم او زندان زنان بود که در زمان پخش بازتاب گسترده‌ای یافت و پخش از آن در سینماهای ایران محدود شد.

«سه زن» و «لالایی» از دیگر ساخته‌های خانم حکمت هستند. دختر منیژه حکمت، پگاه آهنگرانی نیز از بازیگران شاخص سینمای ایران است که در سال‌های گذشته به دلیل مواضع انتقادی هدف محدودیت‌ قرار گرفته است.

از آغاز اعتراضات سراسری ایران در شهریور گذشته، حکومت جمهوری اسلامی شما زیادی از بازیگران و چهره های شناخته شده سینما و تلویزیون ایران  را ممنوع الخروج کرده است.

در ۲۲مهر امسال، پاسپورت «مانی حقیقی»،‌ فیلمساز ایرانی در حالی که راهی جشنواره فیلم لندن بود، در فرودگاه امام ضبط شد. 

در ۱۳آبان نیز «بهرام رادان»، بازیگر شناخته شده سینمای ایران با انتشار یک ویدیو در صفحه اینستاگرام خود، اعلام کرد که ممنوع‌الخروج شده است.

«آبان عسگری»، «شهاب حسینی»، «کتایون ریاحی»، «سحر دولتشاهی»، «حامد بهداد»، «مریم بوبانی»، «محمد عمرانی»، «فاطمه معتمدآریا» و «مسعود کیمیایی»، از دیگر بازیگرانی هستند که دست‌کم برای مدتی ممنوع الخروج شدند.

از بخش پاسخگویی دیدن کنید

در این بخش ایران وایر می‌توانید با مسوولان تماس بگیرید و کارزار خود را برای مشکلات مختلف راه‌اندازی کنید

صفحه پاسخگویی

ثبت نظر

اخبار

علی دایی و همسرش به مراسم فیفا می‌روند

۶ اسفند ۱۴۰۱
خواندن در ۱ دقیقه
علی دایی و همسرش به مراسم فیفا می‌روند