close button
آیا می‌خواهید به نسخه سبک ایران‌وایر بروید؟
به نظر می‌رسد برای بارگذاری محتوای این صفحه مشکل دارید. برای رفع آن به نسخه سبک ایران‌وایر بروید.
استان‌وایر

زهرا محمدی، مدرس زبان کردی جهت اجرای حکم احضار شد

۱۸ دی ۱۴۰۰
خواندن در ۱ دقیقه
زهرا محمدی، مدرس زبان کردی جهت اجرای حکم احضار شد

استان‌وایر - زهرا محمدی، مدرس زبان کردی و عضو انجمن فرهنگی – اجتماعی «نوژین»، روز شنبه، ۱۸ دی ۱۴۰۰، جهت اجرای حکم حبس، خود را به کانون اصلاح و تربیت سنندج معرفی می‌کند.

براساس ویدیوهای منتشر شده در شبکه های اجتماعی همزمان با احضار زهرا محمدی برای اجرای حکم، جمعی از مردم و فعالین مدنی کردستان در مقابل دادگستری سنندج تجمع کردند.

زهرا محمدی به اتهام «تشکیل دسته و جمعیت به قصد برهم زدن امنیت کشور» از سوی دادگاه انقلاب سنندج به تحمل ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم شد که این حکم در دادگاه تجدید نظر استان کردستان به ۵ سال حبس تعزیری کاهش یافته بود.

طی روزهای اخیر دیوان عالی کشور درخواست اعاده دادرسی این شهروند اهل سنندج را رد کرد و پرونده برای اجرای حکم به دادسرای سنندج ارسال شد.

به دنبال احضار خانم محمدی برای اجرای حکم، «انجمن صنفی معلمان کردستان سقز و زیویه» با صدور بیانیه‌ای برخوردها با فعالین آموزش زبان کوردی علی الخصوص خانم محمدی را محکوم کردند.

زهرا محمدی برای اولین بار در تاریخ ۲ خرداد ۱۳۹۸ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و در تاریخ ۱۱ آذر، با تودیع قرار وثیقه ۷۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان سنندج آزاد شد.

زهرا محمدی، ۲۹ ساله، از اعضای انجمن نوژین در سنندج است. او در حوزه حفظ محیط زیست، مهار آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع استان کردستان فعالیت دارد.

📩اگر به اطلاعات تکمیلی درباره این خبر دسترسی دارید، لطفاً با این ایمیل با ما تماس بگیرید: [email protected]

📞اگر می‌خواهید درباره موضوع این خبر با افراد مسوول تماس بگیرید، لطفاً به فهرست مسوولان در سراسر ایران مراجعه کنید: www.ostanwire.com

از بخش پاسخگویی دیدن کنید

در این بخش ایران وایر می‌توانید با مسوولان تماس بگیرید و کارزار خود را برای مشکلات مختلف راه‌اندازی کنید

صفحه پاسخگویی

ثبت نظر

استان‌وایر

شورای نگهبان: استعفای جنتی شایعه است

۱۸ دی ۱۴۰۰
خواندن در ۱ دقیقه
شورای نگهبان: استعفای جنتی شایعه است