close button
آیا می‌خواهید به نسخه سبک ایران‌وایر بروید؟
به نظر می‌رسد برای بارگذاری محتوای این صفحه مشکل دارید. برای رفع آن به نسخه سبک ایران‌وایر بروید.
اخبار

خالد پیرزاده به پنج سال و هشت ماه زندان محکوم شد

۱۹ دی ۱۴۰۲
خواندن در ۱ دقیقه
خالد پیرزاده به پنج سال و هشت ماه زندان محکوم شد

خالد پیرزاده، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین، به اتهام «اجتماع و تبانی» و «تبلیغ علیه نظام» به پنج سال و هشت ماه زندان محکوم شد.

خبرگزاری حقوق بشری هرانا با اعلام این خبر نوشت او به اتهام «اجتماع و تبانی» به پنج سال و به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به هشت ماه حبس محکوم شده است.

در صورت تایید این حکم در مرحله تجدیدنظر و اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۵ سال حبس در خصوص وی قابل اجرا خواهد بود.

هرانا گزارش کرده که  خالد پیرزاده در دادگاهش که اخیرا توسط شعبه بیست و ششم دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری برگزار شد از دو اتهام «نشر اکاذیب» و «تحصیل مال نامشروع» تبرئه شده است.

خالد پیرزاده، خرداد ۱۳۹۸ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و بهمن‌ همان سال توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی «محمد مقیسه»، به  اتهام «اجتماع و تبانی» و «توهین به رهبری»، به هفت سال حبس تعزیری محکوم شد. 

این قهرمان بدنسازی که در سال ۲۰۱۸ در مسابقات «فدراسیون جهانی بدن‌سازی و تناسب‌اندام» سنگاپور، مقام سوم  را کسب کرده بود در طول دوران زندان بارها دست به اعتصاب غذا زده و در دی ماه ۱۴۰۰ در اعتراض به وضعیت خود پلک چشم راست خود را دوخته بود.

او بهمن ۱۴۰۱ در حالی که توانایی راه رفتن نداشت و وضعیت جسمانی‌اش به دلیل آسیب نخاعی ناشی از شکستگی مهره‌های کمر و همچنین اختلال اضطراب، توانایی وخیم گزارش شده بود، از زندان آزاد شد. 

خالد پیرزاده در شهریورماه امسال بار دیگر توسط نیروهای امنیتی در اهواز بازداشت و در اواخر مهرماه از بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین به بند شش این زندان منتقل شد.

از بخش پاسخگویی دیدن کنید

در این بخش ایران وایر می‌توانید با مسوولان تماس بگیرید و کارزار خود را برای مشکلات مختلف راه‌اندازی کنید

صفحه پاسخگویی

ثبت نظر

اخبار

خامنه‌ای: شرکت نکردن در انتخابات سیاست دشمن است

۱۹ دی ۱۴۰۲
ایران‌وایر
خواندن در ۲ دقیقه
خامنه‌ای: شرکت نکردن در انتخابات سیاست دشمن است