close button
آیا می‌خواهید به نسخه سبک ایران‌وایر بروید؟
به نظر می‌رسد برای بارگذاری محتوای این صفحه مشکل دارید. برای رفع آن به نسخه سبک ایران‌وایر بروید.
اخبار

حمله موشکی سپاه پاسداران به اقلیم کردستان عراق

۲۵ دی ۱۴۰۲
خواندن در ۲ دقیقه
حمله موشکی سپاه پاسداران به اقلیم کردستان عراق

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، شامگاه دوشنبه ۲۵ دی، شهر اربیل، مرکز اقلیم کردستان عراق را هدف حملات موشکی قرار دارد. 

بر اساس گزارش شبکه «روداو»، مستقر در اقلیم کردستان عراق، دست کم چهار شهروند غیر نظامی در حملات موشکی سپاه پاسداران به اربیل کشته شده و شش نفر نیز زخمی شده‌اند.

سپاه پاسداران در اطلاعیه‌ای با تایید انجام  این حملات مدعی شد «مقرهای جاسوسی و تجمع گروهک‌های تروریستی ضد ایرانی» را با موشک‌های بالستیک هدف قرار داده و آن‌ها را «منهدم» کرده است.

ویدیوهایی از حمله موشکی سپاه پاسداران به اقلیم کردستان عراق منتشر شده است که فعال شدن پدافند هوایی در اطراف فرودگاه اردبیل را نشان می‌دهند.

شبکه المیادین گزارش کرده که در پی حملات به اربیل آژیر خطر در کنسولگری آمریکا در اربیل به صدا درآمده است.

خبرنگار اسکای‌نیوز هم ضمن اعلام خبر حملات نوشته چند موشکی که یک پایگاه بین‌المللی در فرودگاه اربیل را هدف قرار داده بودند، ساقط شدند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، در پی حمله امشب ترافیک هوایی فرودگاه اربیل متوقف شده است.

سپاه پاسداران در دومین بیانیه‌ای که منتشر کرده از حمله به اهدافی در سوریه نیز خبر داده است.

در این بیانیه آمده است: «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به جنایات اخیر گروهک های تروریستی ، در به شهادت رساندن مظلومانه جمعی از هموطنان عزیزمان در کرمان و راسک؛ محل های تجمع فرماندهان و عناصر اصلی مرتبط با عملیات های تروریستی اخیر ؛ به ویژه داعش، در سرزمین های اشغالی سوریه را شناسایی و آنها را با شلیک تعدادی موشک بالستیک منهدم نمود.»

سپاه پاسداران در سومین بیانیه‌ای که منتشر کرده نوشته «در پاسخ به شرارت های اخیر رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن فرماندهان سپاه و جبهه مقاومت»، با شلیک موشک های بالستیک ، یکی از «مقرهای اصلی جاسوسی اسراییل» در اقلیم کردستان عراق را مورد هدف قرار داده و آن را منهدم کرده است.

بر اساس گزارش‌ها، سپاه پاسداران در حملات به اقلیم کردستان عراق، فرودگاە بین المللی اربیل، کنسولگری آمریکا در اربیل، منزل یک بازرگان، و دفتر یکی از فرماندهان امنیتی اقلیم کردستان عراق را هدف قرار داده است.

ایالات متحده آمریکا حملات سپاه پاسداران به اربیل را «خیره‌سرانه و بی دقت» خوانده و آن را محکوم کرده است. مقام‌های آمریکایی به خبرگزاری رویترز گفته‌اند که تاسیسات آمریکا و یا نیروهای این کشور در این حملات آسیبی ندیده‌اند.

از بخش پاسخگویی دیدن کنید

در این بخش ایران وایر می‌توانید با مسوولان تماس بگیرید و کارزار خود را برای مشکلات مختلف راه‌اندازی کنید

صفحه پاسخگویی

ثبت نظر

بلاگ

آیا کارفرما در صورت عدم رعایت قواعد «آمره» جریمه خواهد شد؟

۲۵ دی ۱۴۰۲
ایران وایر
خواندن در ۱ دقیقه
آیا کارفرما در صورت عدم رعایت قواعد «آمره» جریمه خواهد شد؟