close button
آیا می‌خواهید به نسخه سبک ایران‌وایر بروید؟
به نظر می‌رسد برای بارگذاری محتوای این صفحه مشکل دارید. برای رفع آن به نسخه سبک ایران‌وایر بروید.
اخبار

مانع تراشی دستگاه قضایی برای آزادی یک معترض در خطر تخلیه چشم

۲۱ اسفند ۱۴۰۲
خواندن در ۲ دقیقه
مانع تراشی دستگاه قضایی برای آزادی یک معترض در خطر تخلیه چشم

دادگاه انقلاب تهران برای آزادی امیر شاه‌ولایتی، از آسیب‌دیدگان چشم اعتراضات سراسری که در زندان به سر می‌برد وثیقه سنگین ۵ میلیارد تومانی تعیین کرده است.

تعیین وثیقه سنگین برای آزادی موقت این معترض زندانی در حالی صورت گرفته که به گفته پیام درفشان، وکیل امیر شاه ولایتی، تنها دارایی خانواده او یک خانه است که حدود دو میلیارد تومان ارزش دارد.

بر اساس تصویری آقای درفشان از گواهی پزشک متخصص چشم امیر شاه ولایتی منتشر کرده است، نتیجه عدم آزادی و پیگیری روند درمان این معترض زندانی «عفونت و تخلیه چشم» خواهد بود.

انتشار این گواهی پزشکی توسط وکیل امیرشاه ولایتی در پاسخ به اظهارات یک مقام قضایی جمهوری اسلامی انجام شده که ادعا کرده بود: «نه وکیل، نه خانواده و نه حتی خود زندانی درخواستی مبنی بر اعزام به بیمارستان و یا ارائه مدرک پزشکی موثر در پرونده ارائه نداده‌اند.»

گواهی پزشک امیر شاه ولایتی
گواهی پزشک امیر شاه ولایتی

امیر شاه ولایتی یکی از معترضان آسیب‌دیده در خیزش زن، زندگی، آزادی است که چشم او در تاریخ ۲مهر۱۴۰۱، با شلیک گلوله ساچمه‌ای در محله نارمک تهران، آسیب دید.

این شهروند معترض در تاریخ ۲۸اردیبهشت سال جاری، توسط نیروهای امنیتی در نزدیکی محل سکونت خود در تهران بازداشت شد و مدتی بعد با قرار وثیقه آزاد شد.

این معترض آسیب‌دیده بار دیگر در روز ۳ بهمن امسال به دادسرای اوین احضار و پس از تفهیم اتهام، به زندان اوین منتقل شد.

پیام درفشان، وکیل امیر شاه ولایتی، پیش از این هم به ماندن موکلش در زندان اوین با وجود درد کشیدن از ناحیه چشم اعتراض کرده بود.

پیام درفشان، گفته بود که موکلش با آن که حکم وثیقه و آزادی گرفته، به بند عمومی زندان اوین انتقال داده شده و در زندان «بلاتکلیف» است. آقای درفشان افزوده بود: «این آسیب دیده با توجه به ساچمه‌های غیر قابل خروج از بدن درد دارد در نتیجه مقام محترم قضایی پس از دستگیری او با توجه مسئولانه اقدام به اخذ وثیقه و آزادی او نموده و در ابلاغیه جدید ارسالی نیز درج شده بود که بنا بر تغییر عنوان اتهامی همراه ضامن معتبر باشد.»

کانال خبری «امتداد» در تلگرام روز چهارشنبه، ۱۸ بهمن‌ماه، به نقل از آقای درفشان نوشته بود: «متأسفانه مشخص نیست چه کسی او را برای پُر و پیمان کردن پرونده به زندان بازگردانده و چند هفته است که شاه‌ولایتی در بند عمومی به حالت بلاتکلیف در پرونده جاری به سر می برد و درد می کشد.»

از بخش پاسخگویی دیدن کنید

در این بخش ایران وایر می‌توانید با مسوولان تماس بگیرید و کارزار خود را برای مشکلات مختلف راه‌اندازی کنید

صفحه پاسخگویی

ثبت نظر

اخبار

بازشماری آرا انتخابات در نیشابور؛ ۲۵۰ رای به کاندیدای معترض اضافه شد

۲۱ اسفند ۱۴۰۲
ایران‌وایر
خواندن در ۱ دقیقه
بازشماری آرا انتخابات در نیشابور؛ ۲۵۰ رای به کاندیدای معترض اضافه شد