close button
آیا می‌خواهید به نسخه سبک ایران‌وایر بروید؟
به نظر می‌رسد برای بارگذاری محتوای این صفحه مشکل دارید. برای رفع آن به نسخه سبک ایران‌وایر بروید.
اخبار

ممانعت حراست بیمارستان از ملاقات مادر ملیکا قراگوزلو با فرزندش

۲۶ آبان ۱۴۰۱
خواندن در ۲ دقیقه
ممانعت حراست بیمارستان از ملاقات مادر ملیکا قراگوزلو با فرزندش

 

حراست بیمارستان اعصاب و روان «امین آباد» از ملاقات مادر «ملیکا قراگوزلو»‌ با فرزندش ممانعت کرد.

بنا بر اطلاع «ایران وایر»، صبح امروز پنجشنبه۲۶آبان، مادر ملیکا قراگوزلو برای ملاقات و اطلاع از شرایط فرزندش به بیمارستان «امین‌ آباد» تهران مراجعه کرد، اما مسوول حراست بیمارستان حتی اجازه ورود به او نداد.

روز گذشته بود که «محمدعلی کامفیروزی» وکیل ملیکا قراگوزلو، روزنامه‌نگار و دانشجوی روزنامه‌نگاری زندانی در اوین، خبر داد که موکلش بدون اطلاع خانواده و وکیل به بیمارستان روان‌پزشکی «امین آباد» منتقل شده است و امروز مادر قراگوزلو برای اطلاع از وضعیت دخترش به بیمارستان «امین آباد» رفت و پس از اینکه نتوانست وارد بیمارستان شود از طریق تماس تلفنی با مسوول بخش متوجه شد که ملیکا از شب گذشته شرایط روحی مناسبی ندارد.

با وجود اصرارهای همراه با گریه مادر که لااقل اجازه بدهید تلفنی با دخترم صحبت کنم تا هم من صدای او را بشنوم و هم او با شنیدن صدای من شاید شرایط روحی بهتری پیدا کند، مسوول بخش گفت به دستور نیروهای امنیتی به هیچ‌وجه هیچ کس حتی مادر ایشان، اجازه ملاقات یا تماس تلفنی با او را ندارد.

ملیکا قراگوزلو در ابتدای تابستان ویدیویی چند ثانیه‌ای بدون حجاب اجباری در صفحه شخصی‌اش منتشر کرده بود و در پی همین اقدام، بازداشت و محاکمه شد.

بار دوم نیز شنبه۹مهر سال جاری، و در جریان اعتراضات سراسری ایران بازداشت شد. ده مامور مرد و یک مامور زن با شکستن قفل درب منزل، این روزنامه‌نگار را بازداشت کردند. پس از پیگیری‌های خانواده و وکیلش به خاطر وضعیت جسمانی او، با وجود داشتن گواهی روان‌پزشکان اما، ملیکا قراگوزلو از حق درمان خود محروم ماند تا اینکه روز گذشته اعلام شد که به از زندان اوین به آسایشگاه روانی «امین آباد» منتقل شده است.

ملیکا قراگوزلو دانشجوی دانشگاه علامه طباطبایی است و در جریان اعتراضات، براساس گزارش حراست این دانشگاه بازداشت شده است. با توجه به انتقال مشکوک او از زندان قرچک به «امین آباد» و ممانعت از ملاقات با مادرش،‌ نگرانی خانواده و دوستان ملیکا بیش از پیش افزایش پیدا کرده است. آیا ممکن است برای او اتفاقی افتاده باشد که حتی قادر به صحبت کردن با تلفن هم نباشد؟

 اگر هر اتفاقی برای او بیافتد، علاوه‌بر دستگاه امنیتی و قضایی، ریاست و حراست دانشگاه نیز به‌طور مستقیم مسوول سلامت و جان این دانشجوی ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی هستند.

از بخش پاسخگویی دیدن کنید

در این بخش ایران وایر می‌توانید با مسوولان تماس بگیرید و کارزار خود را برای مشکلات مختلف راه‌اندازی کنید

صفحه پاسخگویی

ثبت نظر

اخبار

واکنش خاکپور به دستگیری پرویز برومند: جوانان حق‌طلب ایران را آزاد کنید

۲۶ آبان ۱۴۰۱
خواندن در ۱ دقیقه
واکنش خاکپور به دستگیری پرویز برومند: جوانان حق‌طلب ایران را آزاد کنید