close button
آیا می‌خواهید به نسخه سبک ایران‌وایر بروید؟
به نظر می‌رسد برای بارگذاری محتوای این صفحه مشکل دارید. برای رفع آن به نسخه سبک ایران‌وایر بروید.
اخبار

خواهر خدانور لجه‌ای: دلیل بازداشت او «بگومگو» با یک بسیجی بود

۲۰ آذر ۱۴۰۱
خواندن در ۱ دقیقه
خواهر خدانور لجه‌ای: دلیل بازداشت او «بگومگو» با یک بسیجی بود

خواهر خدانور لجه‌ای در گفت‌وگو با روزنامه اعتماد ضمن تاکید بر اینکه دليل بازداشت خدانور در تیر ۱۴۰۱ «بگومگو» با يك بسيجي بوده٬ نه سرقت گفت: «خدانور دو، سه ماه قبل از اینکه کشته شود، دستگیر شده بود. تازه از زندان آزاد شده بود که این اتفاق برایش افتاد.»

«خدانور لجه‌ای»، در جریان اعتراضات سراسری در ۹مهر۱۴۰۱ از ناحیه کلیه مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به بیمارستان تامین اجتماعی زاهدان منتقل شد، ولی در آن‌جا از درمان او امتناع شد. این جوان بلوچ و فاقد اوراق هویتی، یک روز بعد جانباخت.

تصویر او در دوران بازداشت در تیر ۱۴۰۱ در شرایطی که به یک میل پرچم بسته شده بود، بازتاب فراوانی در افکار عمومی یافت.

پس از آن، دستگاه پروپاگاندای جمهوری اسلامی سعی کرد با انتشار اطلاعات دروغ، اتهاب جامعه در مورد مرگ این جوان را بخواباند.

از جمله دادستان عمومی و انقلاب مرکز سیستان‌وبلوچستان، طی یک مصاحبه با خبرگزاری «فاس« ادعا کرده بود که «صادق کبدانی» و مشهور به «خدانور لجه‌ای» تبعه افغانستان بود که به جرم سرقت، در تیرماه ۱۴۰۱ بازداشت و در مهرماه ۱۴۰۱ با قرار وثیقه آزاد شده بود.

او ۱۹آبان‌۱۴۰۱ نیز در مصاحبه دیگری با همان خبرگزاری گفته بود: «خدانور لجه‌ای سابقه ۱۶ فقره سرقت مسلحانه داشته و ۱۰ مهر حین یک سرقت دیگر در درگیری مسلحانه با ماموران کشته شده‌است. چگونگی کشته شدن لجه‌ای در دستگاه قضایی استان در حال بررسی است.» نتیجه این بررسی البته تا امروز منتشر نشده است.

خواهر خدانور، امروز ۲۰آذر ۱۴۰۱، به «اعتماد» گفته است: «۸ خواهر هستیم و خدانور تنها پسر خانواده بود. یکی از خواهرانم هم که ۲۱ سال داشت بعد از ماجرایی که برای خدانور اتفاق افتاد، دق کرد و مُرد.»

از بخش پاسخگویی دیدن کنید

در این بخش ایران وایر می‌توانید با مسوولان تماس بگیرید و کارزار خود را برای مشکلات مختلف راه‌اندازی کنید

صفحه پاسخگویی

ثبت نظر

اخبار

اعتراض «روحانیت» به اجرای حکم اعدام محسن شکاری

۲۰ آذر ۱۴۰۱
خواندن در ۲ دقیقه
اعتراض «روحانیت» به اجرای حکم اعدام محسن شکاری