close button
آیا می‌خواهید به نسخه سبک ایران‌وایر بروید؟
به نظر می‌رسد برای بارگذاری محتوای این صفحه مشکل دارید. برای رفع آن به نسخه سبک ایران‌وایر بروید.
اخبار

احضار مدیران مسئول ۲ روزنامه به جرم انتشار گزارش فروش اعضای بدن

۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
خواندن در ۱ دقیقه
احضار مدیران مسئول ۲ روزنامه به جرم انتشار گزارش فروش اعضای بدن

مدیران مسئول ۲ روزنامه جهان صنعت و اعتماد به دلیل انتشار گزارش‌هایی درباره فروش اعضای بدن توسط شهروندان به دلیل فقر، به دادسرا احضار شدند.

مرکز رسانه‌ای قوه قضاییه، روز ۱۵ فروردین با اعلام این خبر، روزنامه‌های جهان صنعت و اعتماد را به «انتشار مطالب غیر مستند» متهم کرده است.

براساس اعلام دادستانی تهران، مدیران مسئول این روزنامه‌ها باید روز شنبه ۱۶ اردیبهشت ضمن مراجعه به مرجع قضایی، مستندات و توضیحات لازم درباره مطالب خود را ارائه دهند.

روزنامه «جهان صنعت» در گزارش میدانی روز ۱۴ اردیبهشت خود از «افزایش شدید» خرید و فروش اعضای بدن در ایران، به دلیل افتادن شهروندان به «دره فقر» خبر داده بود.

در این گزارش آمده بود که کلیه، مغز استخوان و یک‌چهارم کبد و هر عضو دیگر در بدن انسان زنده را که بشود پیوند زد می‌توان از ۱۰۰ میلیون تومان تا یک میلیارد تومان در بازار سیاه اهدای اعضا، پیدا کرد.

بر اساس این گزارش، در نزدیکی میدان ولیعصر تهران، روبه‌روی کاخ دادگستری، کوچه‌ای قرار دارد که به «بازار فروش کلیه» تبدیل شده و  در این کوچه، به غیر از کلیه، آگهی‌های پیوند کبد، مغز استخوان، قرنیه چشم، اهدایی اسپرم و تخمک نیز به دیوارها اضافه شده است.

گزارش افشاگرانه روزنامه جهان صنعت از سایت این روزنامه حذف شده و مشخص نیست که این اقدام تحت فشار مقامات انجام شده است یا خیر.

خرید و فروش اعضای بدن در ایران جرم محسوب می‌شود ولی پرداخت پول برای «اهدا» عضو قانونی است و از آن به عنوان «هدیه» یاد می‌شود.

از بخش پاسخگویی دیدن کنید

در این بخش ایران وایر می‌توانید با مسوولان تماس بگیرید و کارزار خود را برای مشکلات مختلف راه‌اندازی کنید

صفحه پاسخگویی

ثبت نظر

اخبار

«مرگ بر جمهوری اعدامی»؛ ادامه جمعه‌های اعتراضی در زاهدان

۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
خواندن در ۱ دقیقه
«مرگ بر جمهوری اعدامی»؛ ادامه جمعه‌های اعتراضی در زاهدان