close button
آیا می‌خواهید به نسخه سبک ایران‌وایر بروید؟
به نظر می‌رسد برای بارگذاری محتوای این صفحه مشکل دارید. برای رفع آن به نسخه سبک ایران‌وایر بروید.
اخبار

میلاد ارسنجانی، از بازداشت‌شدگان اعتراضات سراسری، بار دیگر دستگیر شد

۱۱ تیر ۱۴۰۲
خواندن در ۱ دقیقه
میلاد ارسنجانی، از بازداشت‌شدگان اعتراضات سراسری، بار دیگر دستگیر شد

در ادامه بازداشت مجدد دستگیرشدگان در اعتراضات سراسری ایران، یک شهروند دیگر نیز به دست نیروهای امنیتی حکومت جمهوری اسلامی بازداشت شد.

براساس گزارش خبرگزاری حقوق‌بشری «هرانا»، این شهروند با نام «میلاد ارسنجانی»، روز یکشنبه۱۱تیر، به دست نیروهای امنیتی دستگیر و به مکان نامعلومی منتقل شده است.

هرانا نوشته نیروهای حکومتی با یورش به منزل پدری میلاد ارسنجانی، او را بازداشت کرده‌اند. تا لحظه انتشار این گزارش، از نهاد بازداشت‌کننده و محل نگهداری این فعال مدنی اطلاعی در دست نیست.

میلاد ارسنجانی که سابقه بازداشت در جریان اعتراضات آبان۱۳۹۸ را نیز دارد در شهریور سال گذشته و هم‌زمان با آغاز اعتراضات سراسری ایران دستگیر و در نهایت به‌دنبال بخشنامه «عفو» قوه‌قضاییه، از زندان آزاد شد.

دستگاه قضایی جمهوری اسلامی در ماه‌های آخر سال ۱۴۰۱، هزاران تن از بازداشت‌شدگان اعتراضات سراسری ایران را طبق آنچه «بخشنامه عفو» نامید، آزاد کرد. با این حال از آن زمان، ده‌ها تن از بازداشت‌شدگان دوباره احضار، و با احکام زندان روبه‌رو شده‌اند.

سازمان حقوق‌بشر ایران، پیش‌تر در واکنش به اطلاعیه قوه‌قضاییه در مورد عفو معترضان، این اقدام را «ریاکارانه» و «تبلیغی» خوانده بود.

شماری از وکلای حقوق‌بشری نیز تاکید کرده بودند که آنچه قوه‌قضاییه از آن تحت‌عنوان عفو نام برده، درواقع تعلیق مجازات بازداشت‌شدگان است و با هدف وادار کردن آن‌ها به ترک فعالیت سیاسی و مدنی طراحی شده است.

از بخش پاسخگویی دیدن کنید

در این بخش ایران وایر می‌توانید با مسوولان تماس بگیرید و کارزار خود را برای مشکلات مختلف راه‌اندازی کنید

صفحه پاسخگویی

ثبت نظر

اخبار

گاردین: بریتانیا و کشورهای اروپایی برای اولین بار برجام را «نقض» می‌کنند

۱۱ تیر ۱۴۰۲
خواندن در ۱ دقیقه
گاردین: بریتانیا و کشورهای اروپایی برای اولین بار برجام را «نقض» می‌کنند