close button
آیا می‌خواهید به نسخه سبک ایران‌وایر بروید؟
به نظر می‌رسد برای بارگذاری محتوای این صفحه مشکل دارید. برای رفع آن به نسخه سبک ایران‌وایر بروید.
اخبار

جزییات تازه از حمله نیروهای سپاه به گردشگران کمپ اوپرت

۸ مرداد ۱۴۰۲
خواندن در ۲ دقیقه
جزییات تازه از حمله نیروهای سپاه به گردشگران کمپ اوپرت

سایت خبری «رویداد ۲۴»، جزییات تازه‌ای از حمله نیروهای سپاه پاسداران به گردشگران در کمپ «اوپرت» سمنان را منتشر کرده است.

رویداد ۲۴ در گزارش روز یکشنبه۸مرداد خود از قول یکی از گردشگران نوشته است که افراد حمله‌کننده همگی نظامی بوده و بعد از ضرب‌و‌شتم گردشگران به آن‌ها گفته‌اند: «حالا چشیدید در عاشورا چه شده است.»

یکی از گردشگران مورد ضرب‌و‌شتم قرار گرفته، درباره آسیب‌‌های خود پس از حمله نیروهای سپاه به رویداد ۲۴ گفته در اثر آسیبی که به عصبش رسیده، نمی‌تواند از جایش تکان بخورد؛ در حالت خوابیده نمی‌تواند به راست یا به چپ بچرخد، در حالت نشسته چند درجه هم نمی‌تواند تکان بخورد و نمی‌تواند روی پا بایستد و عملا مانند فلج‌ها شده است.

این فرد در شرح ماجرا گفته است: «افرادی که حمله کردند لباس نظامی به تن داشته و اسلحه، شوکر و باتوم داشتند. عصر همان روز هم با ماشین‌هایی با پلاک نظامی که آمدند و تذکر حجاب دادند و ساعت یک یا ۱ و نیم شب بود که با آن شکل برگشتند و ما را کشاندند بیرون و همه را زدند.»

این فرد ادامه داده است: «وقتی پرسیدیم به چه جرمی می‌زنید، می‌گفتند چرا در محرم آمده‌اید تفریح؟ وقتی همه را زدند و رفتند و همه چیز را شکستند و برخی وسایل را بردند، گفتند حالا چشیدید که در عاشورا چه شده است.»

او در مورد اینکه آیا فردی از استانداری یا گردشگری برای دلجویی یا پیگیری ماجرا با آن‌ها تماس گرفته یا نه گفته است: «هیچ سازمانی تا این لحظه پیگیری نکرده و فقط از سپاه فردی تماس گرفته و از او خواسته وقایع را شرح بدهد و از زبان ما بشنود چه اتفاقی افتاده است، اما دیگر خبری از آن‌ها نشده است.

«حجت‌الله یحیایی»، سخنگو استانداری سمنان در پاسخ به پیگیری‌های وبسایت رویداد ۲۴ گفته، با‌وجود برگزاری جلسه شورای تامین در این رابطه، موضوع از استانداری خارج شده و در این رابطه باید با «سپاه» صحبت کنید.

سخنگو استانداری سمنان وعده داده که سخنگو سپاه به‌زودی در این رابطه اطلاع‌رسانی خواهد کرد.

حمله به گردشگران کمپ اوپرت در شامگاه روز ۲۹تیر امسال روی داد و انتشار تصاویر و ویدیوهای این حمله با واکنش‌های گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی روبه‌رو شد.

پیش‌از‌این، روزنامه «هم‌میهن» چاپ تهران، در گزارشی به‌نقل از یکی از این گردشگران نوشته بود که یکی از مهاجمان و ضاربان، به گردشگران گفته: «ما با داعشی‌ها جنگیدیم و شکست‌شان دادیم، حالا حریف شما نشویم؟»

از بخش پاسخگویی دیدن کنید

در این بخش ایران وایر می‌توانید با مسوولان تماس بگیرید و کارزار خود را برای مشکلات مختلف راه‌اندازی کنید

صفحه پاسخگویی

ثبت نظر

اخبار

کشته و مفقود شدن ده‌ها سوخت‌بر در سیلاب سیستان و بلوچستان

۸ مرداد ۱۴۰۲
خواندن در ۱ دقیقه
کشته و مفقود شدن ده‌ها سوخت‌بر در سیلاب سیستان و بلوچستان