close button
آیا می‌خواهید به نسخه سبک ایران‌وایر بروید؟
به نظر می‌رسد برای بارگذاری محتوای این صفحه مشکل دارید. برای رفع آن به نسخه سبک ایران‌وایر بروید.
اخبار

قطع تلفن مطلب احمدیان در زندان بدلیل صحبت کردن به زبان کردی

۳ آبان ۱۴۰۲
خواندن در ۲ دقیقه
مطلب احمدیان، زندانی سیاسی کُردی است که از سال ۱۳۸۹ در حبس به سر می‌برد. او سال‌ها است که با مشکلات جسمانی در زندان مواجه است.
مطلب احمدیان، زندانی سیاسی کُردی است که از سال ۱۳۸۹ در حبس به سر می‌برد. او سال‌ها است که با مشکلات جسمانی در زندان مواجه است.

بر اساس اطلاع ایران‌وایر تماس تلفنی مطلب احمدیان زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین به دلیل صحبت‌کردن به زبان کردی قطع شده است.

گفته شده است که  مقامات زندان این زندانی سیاسی را وادار کرده‌اند به اینکه تعهد بدهد در تماس‌های تلفنی با زبان کردی صحبت نکند تا بعد از اخذ تعهد دوباره تماس تلفنی برای او آزاد شود.

ایران‌وایر  مطلع شده است که از زمان حضور هدایت فرزادی بعنوان رییس زندان اوین و به ویژه در چندماه اخیر فشارها و اعمال محدودیت‌ها در حوزه‌های مختلف بر زندانیان سیاسی در زندان اوین افزایشی چشم‌گیر داشته است.

پیشتر در تاریخ چهارشنبه ۵ مهر، مقامات زندان به دستور «هدایت فرزادی» رئيس زندان اوین، از اعزام اضطراری «مطلب احمدیان» به بیمارستان جلوگیری کردند. 

مطلب احمدیان، زندانی سیاسی کُردی است که از سال ۱۳۸۹ در حبس به سر می‌برد. او سال‌ها است که با مشکلات جسمانی در زندان مواجه است. او به بیماری عفونت بیضه و عفونت مثانه مبتلا است و از عارضه نخاعی نیز رنج می‌برد. گفته می‌شود که این مشکلات جسمانی زیر شکنجه پس از بازداشت و در طول حبس برای این زندانی سیاسی ایجاد شده است.

بنا به اطلاع ایران‌وایر، روز پنجم مهرماه سال جاری قرار بود که مطلب احمدیان برای پیگیری‌های درمانی به بیمارستان اعزام کنند. اما این زندانی سیاسی را تحت فشار قرار دادند که بایستی برای این انتقال، لباس زندان بر تن کند. با وجود پذیرش این خواسته غیرقانونی مقامات زندان از سوی مطلب احمدیان، به او گفته‌اند که خودرویی برای انتقال او به بیمارستان وجود ندارد. 

مقامات زندان در روزهای پیش به مطلب احمدیان گفته‌ بودند که درخواست انتقال او به بیمارستان پذیرفته شده است. 

بنا به اطلاع ایران‌وایر وضعیت جسمانی مطلب احمدیان به شدت وخیم است و در حال حاضر به خاطر بیماری‌های معدوی نمی‌تواند غذا بخورد. 

اما با وجود این، هدایت فرزادی دستور داده است که از انتقال این زندانی سیاسی به بیمارستان جلوگیری شود. 

این ممانعت از انتقال به بیمارستان در خصوص مطلب احمدیان در حالی صورت گرفته است که در روز ۱ مهر، «فرامرز جاویدزاد» زندانی کلیمی ایرانی‌آمریکایی محبوس در اوین، به دلیل عدم رسیدگی درمانی به موقع، در بهداری زندان اوین، زیر سرم، جان داد. 

انتقال زندانیان سیاسی از زندان به بیمارستان بایستی با دستور پزشک بهداری، موافقت دادیار ناظر بر زندانیان سیاسی و سپس رئیس زندان صورت گیرد. در حالی‌که برخورداری از امکانات درمانی و حفظ سلامت و جان زندانیان از بدیهی‌ترین حقوق آن‌ها محسوب می‌شود. اما مقامات جمهوری اسلامی با سهل‌انگاری یا لجاجت و خصومت‌های شخصی در قبال زندانیان سیاسی، باعث بیمارتر شدن یا جان دادن آن‌ها می‌شوند. 

نزدیکان و خانواده مطلب احمدیان برای سلامت و حیات این زندانی سیاسی کُرد در نگرانی به سر می‌برند. 

 

 

از بخش پاسخگویی دیدن کنید

در این بخش ایران وایر می‌توانید با مسوولان تماس بگیرید و کارزار خود را برای مشکلات مختلف راه‌اندازی کنید

صفحه پاسخگویی

ثبت نظر

اخبار

بیانیه اتحاد برای ایران؛ رد ارتباط با نیلوفر حامدی و الهه محمدی

۳ آبان ۱۴۰۲
خواندن در ۳ دقیقه
بیانیه اتحاد برای ایران؛ رد ارتباط با نیلوفر حامدی و الهه محمدی