close button
آیا می‌خواهید به نسخه سبک ایران‌وایر بروید؟
به نظر می‌رسد برای بارگذاری محتوای این صفحه مشکل دارید. برای رفع آن به نسخه سبک ایران‌وایر بروید.
اخبار

مولوی عبدالحمید: «تفکر مذهبی» در اداره کشور جواب نمی‌دهد

۱۰ آذر ۱۴۰۲
خواندن در ۲ دقیقه
مولوی عبدالحمید: «تفکر مذهبی» در اداره کشور جواب نمی‌دهد

مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان بار دیگر از مذهبی بودن حکومت ایران انتقاد کرد و خواهان جایگزینی تفکر انسانی به جای تفکر مذهبی شد.

این روحانی معترض، روز ۱۰ آذر ۱۴۰۲ در سخنان خود دایره مذهب را «محدود» خواند و گفت در کشوری بزرگ که همه تفکرات و دیدگاه ها هستند و مذاهب و ادیان متعدد است، یک تفکر مذهبی جواب نمی‌دهد.

مولوی عبدالحمید گفت تفکر اسلامی و تفکر انسانی در یک‌راستا هستند و برای همه تفکرها، ادیان و مذاهب، احترام و حقوق قایل می‌شوند. به گفته او اسلام می‌گوید همه به انسانیت فکر کنند و دین و عقیدۀ هر کسی به خودش مربوط است و پاسخ خدا را خودش می‌دهد.

امام جمعه اهل سنت زاهدان در بخشی دیگر از سخنانش به انتقاد از برخورد ماموران و مسوولان با زندانیان سیاسی و بازداشت‌شدگان پرداخت و گفت: «اسلام این تعلیم را داده است که به اسیر و زندانی و بازداشتی اهانت نکنید، به او احترام بگذارید و از همان غذایی که می‌خورید و حتی بهترش را به زندانی بدهید.»

او «توهین و تحقیر و بدرفتاری با اسیران و زندانی‌ها» را محکوم کرد.

مولوی عبدالحمید همچنین انتظارات و اعتقادات زنان و جوانان کشور را با گذشته متفاوت دانست و گفت زنان امروز تفکراتشان با مرام زنان گذشته فرق می‌کند و باید زنان، جوانان، و همه جامعه را دریافت.

او گفت تاکنون چندین مرتبه به حوزه‌های علمیه و مراکز علمی شیعه و سنی درباره تغییرها هشدار داده و به آنان گفته است اگر خودشان را با شرایط حاضر دنیا تغییر ندهند و در روش‌هایشان تجدید‌نظر نکنند در آینده با مشکل مواجه می‌شوند و مردم از شما جدا می‌شوند.

اظهارات امروز مولوی عبدالحمید در شرایطی بیان شد که جو شهر زاهدان مانند جمعه‌های گذشته به شدت امنیتی بوده و ماموران ورود و خروج نمازگزاران به این مسجد اهل سنت را تحت کنترل داشتند.

خبرگزاری حال‌وش در گزارشی نوشته نیروهای نظامی از صبح امروز در دبیرستان دخترانه بلوار بهداشت و مدارس خیام، خرمشهر، بهشتی، مدنی زاهدان مستقر شده‌اند.

از بخش پاسخگویی دیدن کنید

در این بخش ایران وایر می‌توانید با مسوولان تماس بگیرید و کارزار خود را برای مشکلات مختلف راه‌اندازی کنید

صفحه پاسخگویی

ثبت نظر

اخبار

بیژن رفیعی، خالق مجله دنیای ورزش درگذشت

۱۰ آذر ۱۴۰۲
خواندن در ۱ دقیقه
بیژن رفیعی، خالق مجله دنیای ورزش درگذشت