close button
آیا می‌خواهید به نسخه سبک ایران‌وایر بروید؟
به نظر می‌رسد برای بارگذاری محتوای این صفحه مشکل دارید. برای رفع آن به نسخه سبک ایران‌وایر بروید.
اخبار

صدور حکم بیش از ۲۲ ماه زندان برای یک مربی رقص آذربایجانی

۲۴ آذر ۱۴۰۲
خواندن در ۱ دقیقه
صدور حکم بیش از ۲۲ ماه زندان برای یک مربی رقص آذربایجانی

شعبه اول دادگاه انقلاب تبریز، «پیمان ابراهیمی»، فعال مدنی و مربی رقص آذربایجانی ساکن این شهر را مجموعا به ۲۲ ماه ۱۷ روز زندان محکوم کرد.

بر پایه گزارش رسیده به ایران‌وایر، پیمان ابراهیمی در شعبه اول دادگاه انقلاب تبریز به ریاست قاضی «داوود حملبر مجرد»، به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به هفت ماه و ۱۶ روز و از بابت اتهام «اهانت به رهبری» به ۱۵ ماه و یک روز زندان محکوم شده است.

با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، ۱۵ ماه و یک روز از حکم صادر شده قابل‌اجرا خواهد بود. در دادنامه صادر شده علیه این فعال مدنی قید شده که شش ماه از حکم زندان قابل‌اجرا به مدت پنج سال به حالت تعلیق درآمده است.

پیمان ابراهیمی در حالی در این پرونده از بابت اتهام تبلیغ علیه نظام به هفت ماه و ۱۶ روز زندان محکوم شده است که روز ۲۰آذر۱۴۰۲ و تنها دو روز پیش از برگزاری جلسه دادرسی پرونده در دادگاه انقلاب، در شعبه ۱۱۸ دادگاه کیفری دو تبریز به ریاست قاضی «نقی رضایی»، از اتهامات تبلیغ علیه نظام و «دعوت به آشوب از طریق فضای مجازی» تبرئه شده بود.

پیمان ابراهیمی، فعال مدنی تُرک و مربی رقص آذربایجانی ساکن تبریز است. او فرزند آشیق «قافار ابراهیمی»، نوازنده مشهور موسیقی سنتی آذربایجانی است. پیمان ابراهیمی، ۴شهریور سال جاری توسط نیروهای امنیتی دستگیر و پس از تحمل دو ماه بازداشت، روز سوم آبان با تودیع قرار وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی آزاد شده بود.

از بخش پاسخگویی دیدن کنید

در این بخش ایران وایر می‌توانید با مسوولان تماس بگیرید و کارزار خود را برای مشکلات مختلف راه‌اندازی کنید

صفحه پاسخگویی

ثبت نظر

اخبار

سپیده قلیان: پنج سال است به دستور وزارت اطلاعات «نفی بلد» شده‌ام

۲۴ آذر ۱۴۰۲
خواندن در ۲ دقیقه
سپیده قلیان: پنج سال است به دستور وزارت اطلاعات «نفی بلد» شده‌ام