close button
آیا می‌خواهید به نسخه سبک ایران‌وایر بروید؟
به نظر می‌رسد برای بارگذاری محتوای این صفحه مشکل دارید. برای رفع آن به نسخه سبک ایران‌وایر بروید.
اخبار

۱۶۴ روز بازداشت و بلاتکلیفی ماشالله کرمی در زندان

۱۳ بهمن ۱۴۰۲
خواندن در ۱ دقیقه
۱۶۴ روز بازداشت  و بلاتکلیفی ماشالله کرمی در زندان

بنا بر گزارش منابع حقوق بشری ایران، «ماشالله کرمی»، پدر محمد مهدی کرمی، معترض اعدام شده، علیرغم گذشت بیش از پنج ماه از زمان دستگیری، کماکان به صورت بلاتکلیف در ندامتگاه مرکزی کرج بسر می‌برد.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده آقای کرمی، ضمن تایید این خبر به وبسایت حقوق بشری هرانا گفته که «آقای کرمی علیرغم گذشت ۱۶۴ روز از زمان دستگیری، کماکان به صورت بلاتکلیف در بند ۱۵ ندامتگاه مرکزی کرج بسر میبرد. تاکنون آزادی موقت وی نیز میسر نشده است.»

آقای کرمی آذر ماه امسال توسط شعبه یازده دادسرای عمومی و انقلاب کرج با اتهامات «عضویت در دسته جات و جمعیت به قصد اقدام علیه امنیت کشور، تبلیغ علیه نظام، اهانت به مقدسات، تشکیل گروه به قصد برهم زدن امنیت کشور و توهین به رهبری» محاکمه شد.

ماشالله کرمی، پدر محمد مهدی کرمی، معترض اعدام شده، در تاریخ سی و یکم مردادماه، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. ماموران امنیتی در زمان بازداشت این شهروند، تمام وسایل الکترونیکی را ضبط و کارت‌ های بانکی خانواده وی را نیز مسدود کردند. آقای کرمی در تاریخ ششم آبان ماه، از بازداشتگاه اداره اطلاعات به ندامتگاه مرکزی کرج منتقل شد. وی نهایتا پس از سه ماه بازداشت در قرنطینه به بند ۱۵ این ندامتگاه منتقل شد.

بنا بر این گزارش از زمان بازداشت آقای کرمی، خانواده وی تحت فشار قرار گرفته تا در خصوص او اطلاع رسانی نکنند. همچنین آنها برای برقراری تماس تلفنی و تردد روزمره خود با محدودیت هایی مواجه هستند.

 

از بخش پاسخگویی دیدن کنید

در این بخش ایران وایر می‌توانید با مسوولان تماس بگیرید و کارزار خود را برای مشکلات مختلف راه‌اندازی کنید

صفحه پاسخگویی

ثبت نظر

اخبار

وزارت اطلاعات مدعی شناسایی جاسوسان موساد در ۲۸ کشور شد

۱۳ بهمن ۱۴۰۲
خواندن در ۲ دقیقه
وزارت اطلاعات مدعی شناسایی جاسوسان موساد در ۲۸ کشور شد