close button
آیا می‌خواهید به نسخه سبک ایران‌وایر بروید؟
به نظر می‌رسد برای بارگذاری محتوای این صفحه مشکل دارید. برای رفع آن به نسخه سبک ایران‌وایر بروید.
اخبار

یاشار سلطانی و صبا آذرپیک روانه زندان شدند

۲۰ خرداد ۱۴۰۳
ایران‌وایر
خواندن در ۲ دقیقه
یاشار سلطانی و صبا آذرپیک روانه زندان شدند
یاشار سلطانی و صبا آذرپیک روانه زندان شدند

«یاشار سلطانی» و «صبا آذرپیک»، دو روزنامه‌نگار منتقد جمهوری اسلامی برای اجرای حکم قطعی قضایی با شاکیان خصوصی بازداشت و روانه زندان شدند.

روزنامه «شرق» نوشت: «یاشار سلطانی و صبا آذرپیک برای اجرای حکم قطعی قضایی با شکات خصوصی متعدد، بازداشت شدند.»

همچنین «علی‌اکبر رائفی‌پور»، فعال سیاسی نیز به‌اتهام لجن‌پراکنی و نشر اکاذیب و همچنین اتهام پولشویی به دادستانی احضار شد؛ احتمال بازداشت علی‌اکبر رائفی‌پور نیز وجود دارد.

مرکز «رسانه قوه‌قضاییه» درباره اجرای حکم صبا آذرپیک اعلام کرد:« در پی قطعی شدن احکام ‌قضایی "صفورا آذرپیک" این فرد جهت اجرای احکام صادره وارد زندان شد.»

 براساس اعلام این مرکز صفورا (صبا) آذرپیک بابت ۵ فقره نشر اکاذیب به تحمل دو سال حبس تعزیری و پرداخت جریمه نقدی و اعاده حیثیت از شکات از طریق عذرخواهی از ایشان در یکی از روزنامه‌های رسمی و بابت پنج فقره جرم افترا نسبت به شکات، به پرداخت جزای نقدی محکوم شده است.

گفته شده این روزنامه نگار همچنین  بابت جرم تهدید، به تحمل یک سال حبس تعزیری محکوم شده است.

صبا آذرپیک در این پرونده، هفت شاکی خصوصی دارد و همچنین اعلام شده روند قضایی پرونده دیگر او با هشت شاکی خصوصی نیز در حال بررسی است و حکم نهایی آن صادر نشده است.

گفتنی است یاشار سلطانی، روزنامه‌نگار بازداشت شده اصلاح‌طلب نیز پیش‌از این بعد از رسانه‌ای کردن اسناد مربوط به جنجال خانه‌های نجومی و خبر سوءاستفاده شهرداری تهران از پارک لویزان در جریان مراسم عروسی دختر «محمدباقر قالیباف» در سال ۱۳۹۵ بازداشت شده بود.

کاربران در شبکه‌های اجتماعی نسبت به اخبار بازداشت این افراد واکنش‌ نشان دادند.

«وحید اشتری»٬ فعال سیاسی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی «ایکس» (توییتر سابق) نوشت: «در آستانه انتخابات، صبح با این پیامک و ارجاع پرونده به اجرای احکام مواجه شدم. نیم ساعت بعد در خبرها خواندم آقای سلطانی و خانم آذر پیک بازداشت شدند. یک ربع بعد کانال‌ها نوشتند آقای رائفی‌پور به دادستانی احضار شد. ظاهرا اراده برای رییس‌جمهور کردن آقای قالیباف جدی‌تر از این حرف‌هاست.»

از بخش پاسخگویی دیدن کنید

در این بخش ایران وایر می‌توانید با مسوولان تماس بگیرید و کارزار خود را برای مشکلات مختلف راه‌اندازی کنید

صفحه پاسخگویی

ثبت نظر

اخبار

تشکیل ستادهای پیشگیری از جرایم انتخاباتی ریاست‌جمهوری

۲۰ خرداد ۱۴۰۳
خواندن در ۱ دقیقه
تشکیل ستادهای پیشگیری از جرایم انتخاباتی ریاست‌جمهوری