close button
آیا می‌خواهید به نسخه سبک ایران‌وایر بروید؟
به نظر می‌رسد برای بارگذاری محتوای این صفحه مشکل دارید. برای رفع آن به نسخه سبک ایران‌وایر بروید.
استان‌وایر

نجمه واحدی و هدی عمید در مجموع به ۱۵ سال زندان محکوم شدند

۲۲ آذر ۱۳۹۹
خواندن در ۱ دقیقه
نجمه واحدی و هدی عمید
نجمه واحدی و هدی عمید

استان‌وایر- دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی دو فعال حقوق زنان را در مجموع به ۱۵ سال زندان و محرومیت از فعالیت‌های اجتماعی محکوم کرده است.

دادگاه انقلاب تهران، اتهام این دو فعال مدنی را «همکاری با دولت متخاصم آمریکا علیه جمهوری اسلامی در موضوع زنان و خانواده» بیان کرده است.

به گزارش پایگاه خبری امتداد، «هدی عمید»، وکیل دادگستری و فعال حقوق زنان، به هشت سال زندان و دو سال محرومیت از برخی حقوق اجتماعی از جمله اشتغال به وکالت دادگستری محکوم شده است.

دادگاه انقلاب تهران همچنین «نجمه واحدی»، فارغ‌التحصیل جامعه‌شناسی و فعال حقوق زنان  را به هفت سال زندان و دو سال محرومیت از فعالیت‌های اجتماعی محکوم کرده است.

این دو شهروند در اوایل شهریور سال ۱۳۹۷، به صورت جداگانه در منزل شخصی خود توسط نیروهای امنیتی  بازداشت شدند. نجمه واحدی و هدی عمید در آبان همان سال با تودیع وثیقه، به صورت موقت از زندان اوین آزاد شدند.

صدور این احکام سنگین برای این دو فعال حقوق زنان در شرایطی صورت گرفته است که آن‌ها تنها به فعالیت‌های مدنی مانند برگزاری «کارگاه‌های آموزشی شروط عقد و ازدواج» و یا انتشار محتوای مجازی درباره ارزش اقتصادی کار خانگی زنان می‌پرداختند.

دستگاه قضایی جمهوری اسلامی در اظهاراتی بی پایه گفته است که اقدامات این دو فعال حقوق زنان در راستای پروژه نفوذ از طریق سست کردن بنیان خانواده بوده و با هدف براندازی انجام گرفته است.  
 

از بخش پاسخگویی دیدن کنید

در این بخش ایران وایر می‌توانید با مسوولان تماس بگیرید و کارزار خود را برای مشکلات مختلف راه‌اندازی کنید

صفحه پاسخگویی

ثبت نظر

خبرنگاری جرم نیست

از احضار تا بازداشت؛ روایت مهدی محمودیان از رفتار تحقیرآمیز بازپرس

۲۲ آذر ۱۳۹۹
خواندن در ۳ دقیقه
از احضار تا بازداشت؛ روایت مهدی محمودیان از رفتار تحقیرآمیز بازپرس