close button
آیا می‌خواهید به نسخه سبک ایران‌وایر بروید؟
به نظر می‌رسد برای بارگذاری محتوای این صفحه مشکل دارید. برای رفع آن به نسخه سبک ایران‌وایر بروید.
استان‌وایر

زمان رسیدگی به اتهامات ناهید تقوی ۸ اردیبهشت اعلام شد

۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
خواندن در ۲ دقیقه
زمان رسیدگی به اتهامات ناهید تقوی ۸ اردیبهشت اعلام شد

استان‌وایر- «هرانا» از مشخص شدن زمان و شعبه دادگاه رسیدگی به اتهامات «ناهید تقوی»، شهروند دو تابعیتی ایرانی آلمانی خبر داده و نوشته است که اتهامات او در تاریخ هشتم اردیبهشت ۱۴۰۰ در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران برگزار خواهد شد.

بر اساس بیانیه‌ای که «مریم کلارن»، فرزند تقوی منتشر کرده، ابلاغیه رسیدگی به اتهامات این زندانی دوتابعیتی در تاریخ ۲۴ فروردین‌ماه به صورت حضوری پس از انتقال به همین شعبه به او ابلاغ شده است. این درحالی است که وکیل مدافع وی تاکنون به پرونده موکل خود دسترسی نداشته است.

او پس از پنج ماه، در تاریخ ۲۶ اسفند ۱۳۹۹، با پایان مراحل بازجویی به بند زنان زندان «اوین» منتقل و در تاریخ ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ به بهانه ملاقات با پزشک، از بند زنان زندان اوین خارج شد و دوباره به بازداشتگاه اطلاعات سپاه موسوم به بند «دو الف» در زندان اوین انتقال یافت.

فرزند ناهید تقوی پیش‌تر گفته بود مادر ۶۶ ساله‌اش از زمان بازداشت طی ۸۰ جلسه و معادل هزار ساعت تحت بازجویی قرار گرفته است.

پیش‌تر در مراجعاتی که خانواده ناهید تقوی به دادسرا داشتند، قاضی «حاجی مرادی» به آن‌ها گفته بود تنها وکلای مورد اعتماد قوه قضاییه اجازه دارند به پرونده وی دسترسی داشته باشند و پرونده تقوی تا زمانی که او اتهامات را قبول نکند، به دادگاه ارجاع داده نخواهد شد.

ناهید تقوی ۲۵ مهر۱۳۹۹ توسط ماموران اطلاعات سپاه بازداشت شد.ماموران در حین بازداشت، اقدام به تفتیش منزل این شهروند کردند و برخی از وسایل شخصی او، ازجمله لپ‌تاپ، تلفن همراه، پاسپورت‌ها و کتاب‌های وی را ضبط کرده و با خود بردند.

بنا برآن‌چه برادران تقوی در گفت‌وگو با رسانه‌ها گفته‌اند، او پس از بازداشت به سلول انفرادی منتقل شد و حتی اجازه نداده بودند به داروهای فشار خونش دسترسی داشته باشد.

 دلیل بازداشت وی نیز «مسائل امنیتی» عنوان و گفته شد او فعلا نمی‌تواند وکیل داشته باشد.

خانواده تقوی می‌گویند هنوز هم  از دلایل بازداشت، اتهامات مطروحه علیه او اطلاعی ندارند.

ناهید نقوی، شهروند ۶۶ ساله دو تابعیتی ایرانی آلمانی، مهندس معمار بازنشسته است. او در سال ۱۳۸۲ همراه با خانواده خود از ایران به آلمان مهاجرت کرد و طی ۱۵ سال اخیر بین ایران و آلمان در رفت‌وآمد بوده است.

📩اگر به اطلاعات تکمیلی درباره این خبر دسترسی دارید، لطفاً با این ایمیل با ما تماس بگیرید: [email protected]

📞اگر می‌خواهید درباره موضوع این خبر با افراد مسوول تماس بگیرید، لطفاً به فهرست مسوولان در سراسر ایران مراجعه کنید: www.ostanwire.com

از بخش پاسخگویی دیدن کنید

در این بخش ایران وایر می‌توانید با مسوولان تماس بگیرید و کارزار خود را برای مشکلات مختلف راه‌اندازی کنید

صفحه پاسخگویی

ثبت نظر

استان‌وایر

افزایش ۷ درصدی بهای آب و برق از چهارشنبه اول اردیبهشت

۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
خواندن در ۱ دقیقه
افزایش ۷ درصدی بهای آب و برق از چهارشنبه اول اردیبهشت