close button
آیا می‌خواهید به نسخه سبک ایران‌وایر بروید؟
به نظر می‌رسد برای بارگذاری محتوای این صفحه مشکل دارید. برای رفع آن به نسخه سبک ایران‌وایر بروید.
استان‌وایر

انتقاد بریتانیا از صدور حکم ۱۰ سال حبس برای مهران رئوف

۱۶ مرداد ۱۴۰۰
خواندن در ۲ دقیقه
انتقاد بریتانیا از صدور حکم ۱۰ سال حبس برای مهران رئوف

استان‌وایر- روز گذشته و با اعلام صادر شدن حکم ۱۰ سال حبس برای مهران رئوف، فعال کارگری ایرانی بریتانیایی دولت بریتانیا نسبت به صدور این حکم واکنش نشان داد و به شدت انتقاد کرد.

خبرگزاری رویترز به نقل از سخنگوی وزارت خارجه بریتانیا روز جمعه ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ نوشت: « لندن هر آنچه در توان دارد، برای حمایت از مهران رئوف و خانواده‌اش انجام می‌دهد و این پرونده را در بالاترین سطح دنبال می‌کند.»

به گفته مصطفی نیلی، وکیل دادگستری؛ مهران رئوف، فعال کارگری، به اتهام مشارکت در اداره گروه غیرقانونی به تحمل ۱۰ سال حبس و به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به ۸ ماه حبس محکوم شده است.

مهران رئوف، فعال کارگری و زندانی دوتابعیتی ایرانی بریتانیایی روز ۲۵ مهر ۱۳۹۹ توسط سازمان اطلاعات سپاه بازداشت شد.

وکیل آقای رئوف روز چهارشنبه ۱۳ مردادماه از صدور حکم دادگاه انقلاب برای موکلانش، «ناهید تقوی»، «مهران رئوف»، «سمیه کارگر»، «بهاره سی سلیمانی» و «نازنین محمدنژاد» خبر داد.

جزییات اتهام‌ها علیه مهران رئوف و سایر موکلان آقای نیلی از سوی قوه قضائیه اعلام نشده است.

نزدیکان آقای رئوف، پیشتر در گفتگو با رسانه‌ها گفته بودند علیرغم اینکه او پیش از انقلاب به بریتانیا مهاجرت کرده و تحصیلاتش را در آن کشور به پایان رسانده اما در سال‌های اخیر بیشتر در ایران زندگی می‌کرد.

با صدور این حکم نگرانی برای این فعال کارگری رو به افزایش گذاشته است.

پیشتر اتحادیه آزاد کارگران با انتشار بیانیه‌ای در فروردین ماه سال جاری ادامه بازداشت «مهران رئوف»، فعال کارگری را محکوم کرد و گفت که جان او در خطر جدی قرار دارد.

مهران رئوف در طول زمان طولانی بازداشت خود تنها تماس‌هایی بسیار کوتاه با یکی از اقوام دور خود در تهران داشته و خانواده او که در خارج از ایران زندگی می‌کنند، هیچ تماسی با او نداشته‌اند.

تاکنون بیش از ۹۰ سندیکا و اتحادیه‌ کارگری در سطح جهان منجمله از آرژانتین و فرانسه و بریتانیا و همچنین ۱۲ نهاد حقوق‌بشری از جمله سازمان عفو بین‌الملل و ده‌ها نهاد و گروه ایرانی در داخل و خارج از کشور به بازداشت وی اعتراض کرده و خواهان آزادی او شده‌اند.

📩اگر به اطلاعات تکمیلی درباره این خبر دسترسی دارید، لطفاً با این ایمیل با ما تماس بگیرید: [email protected]

📞اگر می‌خواهید درباره موضوع این خبر با افراد مسوول تماس بگیرید، لطفاً به فهرست مسوولان در سراسر ایران مراجعه کنید: www.ostanwire.com

از بخش پاسخگویی دیدن کنید

در این بخش ایران وایر می‌توانید با مسوولان تماس بگیرید و کارزار خود را برای مشکلات مختلف راه‌اندازی کنید

صفحه پاسخگویی

ثبت نظر

گزارش

ایران عامل حمله به کشتی اسرائیلی بوده است

۱۵ مرداد ۱۴۰۰
ایران وایر
خواندن در ۲ دقیقه
ایران عامل حمله به کشتی اسرائیلی بوده است