close button
آیا می‌خواهید به نسخه سبک ایران‌وایر بروید؟
به نظر می‌رسد برای بارگذاری محتوای این صفحه مشکل دارید. برای رفع آن به نسخه سبک ایران‌وایر بروید.
استان تهران

مهدیه گلرو آزاد شد

۷ بهمن ۱۳۹۳
شهرام رفیع زاده
خواندن در ۳ دقیقه
مهدیه گلرو آزاد شد
مهدیه گلرو آزاد شد

استان وایر: مهدیه گلرو از فعالان حقوق زنان و عضو "کانون شهروندی زنان" که سه ماه پیش پس از شرکت در تجمع "اعتراض به اسیدپاشی های سریالی" بازداشت شده بود، عصر سه شنبه با سپردن وثیقه از زندان اوین آزاد شد.

"کانون شهروندی زنان" ضمن تائید خبر آزادی مهدیه گلرو تاکید کرده است که این فعال حقوق زنان سه شنبه هفتم بهمن ماه پس از سه ماه و سه روز بازداشت، با سپردن وثیقه آزاد شده است.

مهدیه گلرو، از فعالان حقوق زنان و عضو "کانون شهروندی زنان" است که روز چهارم آبان ماه 1393، و در پی تجمع مسالمت آمیز فعالان زن مقابل مجلس شورای اسلامی که به منظور اعتراض به اسیدپاشی به زنان اصفهان انجام گرفته بود، بازداشت شد. وی از آن زمان تاکنون در بند 2-الف زندان اوین در بازداشت موقت به سر می برد.

دو روز پس از بازداشت مهدیه گلرو، کانون شهروندی زنان طی اطلاعیه ای خطاب به مقام های مسئول، خواهان آزادی مهدیه گلرو و بازداشت اسیدپاشان اصفهان شد.

در هفته سوم بازداشت مهدیه گلرو نیز کانون شهروندی زنان نامه ای سرگشاده را با سیصد امضاء برای رسیدگی به وضعیت مهدیه گلرو و آزادی این فعال حقوق زنان تهیه و برای حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ارسال کرد.

در این نامه خطاب به رئیس جمهوری اسلامی آمده بود: "جناب آقای روحانی، مهدیه گلرو از جمله زنانی است که با امید به وعده های انتخاباتی شما مبنی بر تبعیض زدایی از زنان و گسترش نهادهای جامعه مدنی و برداشتن فضای امنیتی بر سر فعالیت های مسالمت آمیز مدنی، در کمپین انتخاباتی شما در سال گذشته تلاش کرد و پس از آن نیز همواره در چارچوب قوانین گام برداشته است. حال می خواهیم از شما بپرسیم آیا زندانی کردن مهدیه گلرو مخالف وعده های انتخاباتی شما نیست؟ بی شک زندان جای مردان اسیدپاش است که شهرها را برای زنان ناامن کرده اند، نه جای زنان متعهد و قانون مداری همچون مهدیه گلرو."

دو ماه پس از بازداشت مهدیه گلرو نیز باردیگر نامه ای با امضای هفتصد تن از فعالان مدنی خطاب بهحسن روحانی منتشر شد که امضآئ کنندگان این نامه خواهانرسیدگی به وضعیت مهدیه گلرو شده بودند.

به رغم پیگیری های اعضای کانون شهروندی، این درخواست ها برای رسیدگی به وضعیت مهدیه گلرو، بازداشت این فعال حقوق زنان سه ماه و سه روز ادامه داشت و سرانجام عصر سه شنبه هفتم بهمن ماه و با گذشت بیش از سه ماه بازداشت، این فعال حقوق زنان با سپردن وثیقه از زندان اوین آزاد شد.

مهدیه گلرو متولد سال 1364 است و اواسط سال های دهه 80 از فعالان دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی تهران بود که در سال 1385 از تحصیل محروم شد. مهدیه گلرو پس از محرومیت از تحصیل با شماری دیگر از دانشجویان محروم از تحصیل "شورای دفاع از حق تحصیل" را تشکیل دادند.

اعضای شورای دفاع از حق تحصیل در جریان مطح شدن موضوع دانشجویان محروم از تحصیل در مناظره های انتخاباتی چند تجمع در تهران مقابل وزارت علوم و صدا و سیما برگزار کردند اما پس از انتخابات ریاست جمهوری اغلب اعضای این شورا و از جمله مهدیه گلرو بازداشت شدند.

دادگاه انقلاب  تهران در پاییز سال 88 مهدیه گلرو را به اتهام "فعالیت تبلیغی علیه نظام، تجمع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی"  به دو سال زندان تعزیری محکوم کرد.

در شانزدهم آذر 1389، روز دانشجو، مهدیه گلرو از زندان به مناسبت روز دانشجو پیامی برای دانشجویان ارسال کرد  اما مقام های زندان و دادگاه انقلاب ارسال همین پیام را هم به اتهامی تازه ای وی تبدیل کرده و در حکم دیگری مهدیه گلرو را به 6 ماه زندان دیگر محکوم کردند. مهدیه گلرو در بهار سال 91 با سپری کردن دوران محکومیت صادره از دادگاه انقلاب، آزاد شد. او چهارم آبان ماه 1393 باردیگر به دلیل شرکت در تجمع مسالمت آمیز اعتراض به "اسیدپاشی های سریالی اصفهان" بازداشت شده بود.

...

پیشتر:

مهدیه گلرو فعال حقوق زنان بازداشت شد

نامه 300 فعال مدنی به حسن روحانی درباره مهدیه گلرو

نشست کانون شهروندی زنان در اعتراض به ادامه بازداشت غیرقانونی مهدیه گلرو

پرونده مهدیه گلرو به دست قاضی صلواتی رسید

اسيدپاشان آزادند، مهديه گلرو در زندان

از بخش پاسخگویی دیدن کنید

در این بخش ایران وایر می‌توانید با مسوولان تماس بگیرید و کارزار خود را برای مشکلات مختلف راه‌اندازی کنید

صفحه پاسخگویی

ثبت نظر

استان خراسان رضوی

ترفند تازه در بازار موادغذایی خراسان رضوی

۷ بهمن ۱۳۹۳
شهرام رفیع زاده
خواندن در ۱ دقیقه
ترفند تازه در بازار موادغذایی خراسان رضوی