close button
آیا می‌خواهید به نسخه سبک ایران‌وایر بروید؟
به نظر می‌رسد برای بارگذاری محتوای این صفحه مشکل دارید. برای رفع آن به نسخه سبک ایران‌وایر بروید.
اخبار

حمله یگان ویژه به هنرستانی در تهران با اشک‌آور و گلوله ساچمه‌ای

۲ آبان ۱۴۰۱
خواندن در ۱ دقیقه
حمله یگان ویژه به هنرستانی در تهران با اشک‌آور و گلوله ساچمه‌ای

به دنبال انتشار خبر مجروح شدن یک دانش‌آموز هنرستان دخترانه «صدر» در پی ضرب و شتم مدیر مدرسه، والدین دانش‌آموزان در مقابل این هنرستان تجمع کرده و این تجمع با ورود نیروهای یگان ویژه به خشونت کشیده شده است.

بر اساس تصاویر و ویدیوهایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، نیروهای یگان ویژه با استفاده از گاز اشک‌آور و گلوله‌های ساچمه‌ای به این دانش‌آموزان و والدین آن‌ها حمله کرده‌اند.

همزمان برخی کاربران از زخمی شدن شماری از دانش‌‌آموزان معترض خبر داده‌اند. گزارش‌هایی نیز از مرگ یک دختر دانش‌آموز منتشر شده که ایران‌وایر نمی‌تواند صحت آن را بررسی کند. شاهدان عینی در شبکه‌های اجتماعی گفته‌اند که دیده‌اند دهان این دختر که هوشیار نبوده، «کف کرده» بوده است.

بنا به گزارش‌های شاهدان عینی، تعداد زیادی نیروی لباس شخصی در خیابان‌های اطراف این هنرستان در خیابان کارون مشاهده شده است.

همچنین گزارش‌هایی از حضور تعدادی آمبولانس در مقابل این مدرسه نیز منتشر شده است. پیش از این اخباری مبنی بر استفاده ماموران امنیتی از آمبولانس برای جابه‌جایی خود و افراد بازداشت‌شده منتشر شده است.

در هفته‌های گذشته، اخبار بسیاری از حمله نیروهای امنیتی به دانش‌اموزان معترض منتشر شده است. دو هفته پیش، حمله نیروهای سرکوب‌گر به یک دبیرستان شاهد در اردبیل منجر به کشته شدن یک دختر نوجوان به نام «اسرا پناهی» شد.

پیش‌تر شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان در اعتراض به این برخورد مرگ‌بار نیروهای امنیتی با دانش‌‌آموزان، اعلام کرده بود که معلمان در روزهای اول و دوم آبان‌ماه، دست به اعتصاب خواهند زد. این شورا همچنین از والدین خواسته بود که یا فرزندانشان را به مدرسه نفرستند، یا اگر می‌فرستند، خودشان نیز در مدرسه حضور داشته باشند.

سازمان‌های حقوق‌بشری تاکنون از بازداشت بیش از ۳۲۰ دانش‌آموز و کودک و نوجوان در جریان اعتراضات و کشته شدن دست‌کم ۲۸ کودک خبر داده‌اند.

از بخش پاسخگویی دیدن کنید

در این بخش ایران وایر می‌توانید با مسوولان تماس بگیرید و کارزار خود را برای مشکلات مختلف راه‌اندازی کنید

صفحه پاسخگویی

ثبت نظر

صفحه‌های ویژه

روزهای پر امید و پر استرس؛ روایت شهروندان از اعتراضات سراسری

۲ آبان ۱۴۰۱
شما در ایران وایر
خواندن در ۶ دقیقه
روزهای پر امید و پر استرس؛ روایت شهروندان از اعتراضات سراسری