close button
آیا می‌خواهید به نسخه سبک ایران‌وایر بروید؟
به نظر می‌رسد برای بارگذاری محتوای این صفحه مشکل دارید. برای رفع آن به نسخه سبک ایران‌وایر بروید.
اخبار

تشدید فشار بر خانواده‌های دادخواه ایذه؛ ماه‌منیر مولایی‌راد احضار شد

۲۸ خرداد ۱۴۰۲
خواندن در ۲ دقیقه
پیشتر منابع ایران‌وایر خبر داده بودند که ماه‌منیر مولایی‌راد از ظهر روز ۲۱خرداد ۱۴۰۲ و همزمان یا جو امنیتی درسالروز تولد کودک جان‌باخته‌اش در حصر خانگی قرار گرفته و دسترسی به او و دیگر اعضا خانواده ممکن نیست.
پیشتر منابع ایران‌وایر خبر داده بودند که ماه‌منیر مولایی‌راد از ظهر روز ۲۱خرداد ۱۴۰۲ و همزمان یا جو امنیتی درسالروز تولد کودک جان‌باخته‌اش در حصر خانگی قرار گرفته و دسترسی به او و دیگر اعضا خانواده ممکن نیست.

به‌دنبال افزایش فشار نهادهای امنیتی و اداره اطلاعات استان خوزستان، برخی منابع از احضار «ماه‌منیر مولایی‌راد»، مادر دادخواه «کیان پیرفلک» به اداره اطلاعات شهر ایذه خبر داده‌اند.

بر اساس خبری که «ایران اینترنشنال» به‌ نقل از منابع آگاه نوشته، به خانم مولایی‌راد گفته شده است که باید امروز یک‌شنبه ۲۸خرداد۱۴۰۲ به اداره اطلاعات مراجعه کند.

پیش‌تر منابع ایران‌وایر خبر داده بودند که ماه‌منیر مولایی‌راد از ظهر روز ۲۱خرداد ۱۴۰۲ و هم‌زمان یا جو امنیتی درسالروز تولد کودک جان‌باخته‌اش، در حصر خانگی قرار گرفته و دسترسی به او و دیگر اعضا خانواده ممکن نیست.

همچنین تصاویری در حساب کاربری ۱۵۰۰ تصویر منتشر شده که نشان می‌دهد افراد ناشناس شیشه محافظ سنگ مزار این کودک ده ساله را شکسته‌اند.

روز شنبه۲۷خرداد نیز خبر بازداشت و انتقال «سجاد پیرفلک»، عمو کیان به مکانی نامعلوم توسط نیروهای اطلاعات در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد.

سجاد پیرفلک که در ماه‌های گذشته اخبار خانواده کیان را در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کرد.

پس از کشته شدن «پویا مویا مولایی‌راد»، پسر عمو مادر کیان پیرفلک در تولد کیان پیرفلک، فشارها بر خانواده و نزدیکان این کودک جان باخته افزایش یافته است.

پویا مولایی‌راد در دهمین سال‌روز تولد کیان در نزدیکی مزار او در روستای پرچستان ایذه توسط نیروهای جمهوری اسلامی به گلوله بسته شد.

مقامات حکومت ایران سعی دارند پویا را مسوول زیر گرفته شدن یک نیروی پلیس معرفی کنند.

 بعد از ظهر روز پنج‌شنبه۲۵خرداد، پیام‌هایی در صفحه اینستاگرام «مهرداد پیرفلک» عمو دیگر کیان و «بهرخ مولایی‌راد» خواهر پویا منتشر شد که در آن هرگونه «فراخوان برای تجمع در ایذه» «به‌شدت تکذیب» شده و آمده است که هیچ‌گونه «فراخوانی از طرف خانواده پیرفلک و مولایی[راد]» اعلام نشده است.

مهرداد پیرفلک، در استوری صفحه اینستاگرام خود نوشت: «دوستان عزیز، هرگونه فراخوان از طرف خانواده پیرفلک و مولایی را به‌شدت تکذیب می‌کنم.»

هم‌زمان پیام مفصلی با عنوان «تکذیب هرگونه فراخوان از سوی خانواده‌های مولایی و پیرفلک» در صفحه اینستاگرام بهرخ مولایی‌راد، خواهر پویا مولایی‌راد، منتشر شد که با توجه به لحن و ادبیات نزدیک به «دستگاه‌های امنیتی» از نوعی اعتراف اجباری و تحت فشار بودن آن‌ها برای انتشار برخی مطالب حکایت داشت.

دستگاه‌های امنیتی وعده داده بودند روز شنبه۲۷خرداد پیکر پویا مولایی‌راد را به خانواده‌اش تحویل بدهند، اما تاکنون از این کار سرباز زده‌اند کرده‌اند.

 

از بخش پاسخگویی دیدن کنید

در این بخش ایران وایر می‌توانید با مسوولان تماس بگیرید و کارزار خود را برای مشکلات مختلف راه‌اندازی کنید

صفحه پاسخگویی

ثبت نظر

اخبار

عموی کیان پیرفلک به دست نیروهای اطلاعات دستگیر شد

۲۷ خرداد ۱۴۰۲
خواندن در ۱ دقیقه
عموی کیان پیرفلک به دست نیروهای اطلاعات دستگیر شد